Zastanawiasz się nad zakupem urządzenia wielofunkcyjnego? Posiadanie w jednym urządzeniu drukarki, skanera, kopiarki oraz faksu niesie ze sobą wiele zalet, ponieważ nie trzeba kupować kilku urządzeń, na które będzie trudno znaleźć miejsce w przestrzeni małego lub średniego biura, lecz zastąpimy je jednym urządzeniem drukującym. Drukarki wielofunkcyjne są porównywane pod względem ceny z urządzeniami dedykowanymi, dlatego drukarki wielofunkcyjne cieszą się dużą popularnością nie tylko w biurach, ale również w przestrzeniach domowych. Jakie są korzyści drukarek wielofunkcyjnych?
Decydują się na urządzenie wielofunkcyjne do biura, musisz zdecydować czy wybierzesz model laserowy, czy atramentowy, w którym wykorzystuje się tusz. Wielofunkcyjne drukarki laserowe znane są ze swojej dość dużej ceny, jednakże nie wymagają one wykonywania druków kontrolnych, jak w przypadku modeli atramentowych i są tańsze w dalszej eksploatacji. W przypadku urządzeń wielofunkcyjnych atramentowych możemy natomiast liczyć na niezwykle wysoką jakość wydruku, którą osiągniemy w przypadku ciągłego użytkowania — należy jednak pamiętać, że konieczna będzie wymiana tuszu na nowy, gdy nie będzie on użytkowany i zaschnie. W przypadku urządzeń wielofunkcyjnych laserowych możesz ich nawet nie używać przez kilka miesięcy i będziesz mieć pewność, że drukarka wydrukuje dokument w perfekcyjnym stanie.
Decydując się na urządzenie wielofunkcyjne do biura, musisz zwrócić uwagę na kilka ważnych opcji, dzięki którym Twoja drukarka będzie praktyczna w codziennym użytkowaniu. Przede wszystkim, warto wybierać urządzenia drukujące z opcją Bluetooth oraz łącznością Wi-Fi, dzięki czemu będzie możliwe drukowania dokumentów z urządzeń mobilnych, dzięki którym będzie można obsługiwać drukarkę bez konieczności włączania komputera. Warto również sprawdzić ile papieru mieści się w podajniku, a także jaki format papieru obsługuje urządzenia.